Prescan DWD
Prescan

Deze quickscan is bedoeld om te kijken of uw vraag past bij onze digitale werkplaats. U bent vrij om deze in te vullen maar kunt uiteraard ook direct contact met ons opnemen.

Algemene vragen

1. Bent u bereid studenten – uit het beroepsonderwijs met goede begeleiding – in te willen zetten voor uw adviesvraag/prototype?
2. Wilt u – of een van uw medewerkers zelf kennis opdoen in een laagdrempelig traject over automatisering en digitalisering, waarbij ook nog eens studenten gelinkt worden aan uw vraag?
3. Heeft uw vraag betrekking op automatisering – b.v. om te kijken of wij u kunnen helpen bij uw bestelproces of koppeling naar uw webshop – of data – b.v. om te kijken of u met uw data uw dienstverlening kunnen verbeteren?

Als u vraag 1 en/of 2 met ja heeft beantwoord en uw thema betrekking heeft op automatisering en data – vraag3 – bent u bij ons aan het goede adres en nemen wij graag contact met u op.

Als u de vragen hieronder verder invult dan geeft ons dat al meer inzicht in uw specifieke situatie. Uiteraard is dit geheel vrijwillig:

Automatisering

1. Wat/welke systemen gebruikt u om uw bedrijfsvoering te ondersteunen?
2a. In hoeverre zijn deze systemen aan elkaar gelinkt. Dus in hoeverre communiceren de verschillende systemen met elkaar?
Bijv. webshop verkoop wordt automatisch doorgerekend in het vooraadsysteem en de boekhouding
3a. Zijn er mensen binnen het bedrijf die met de systemen die in bezit zijn kunnen werken?
b. Worden er externen ingehuurd voor gebruik van de systemen waarvoor geen interne kennis beschikbaar is?
4a. Hoe vaak vinden er mutaties/bewerkingen plaats binnen de systemen die u nu gebruikt?
Bijv. bij een CRM systeem, hoe vaak worden klanten ingevoerd?
Hoe vaak vinden bestellingen plaats in uw systeem?

Datagebruik om dienstverlening te verbeteren:

1. Wordt de informatie die klanten achterlaten op je website, de informatie van de automatiseringsprocessen en andersoortige informatie digitaal opgeslagen?
2. Is deze informatie gestructureerd/ongestructureerd?
4. Heeft u verschillende bestanden gekoppeld, om zo informatie van verschillende processen te kunnen vergelijken
5. Gebruikt u uw digitale informatie al om trends in bepaalde processen te ontdekken en zo uw processen te optimaliseren?
6. Heeft u wel eens gebruik gemaakt van Google Analytics?
7. Verzamelt u data om bedrijfsprocessen en dienstverlening te verbeteren?
Bijvoorbeeld: data over aantal klanten dat binnenkomt of data uit kassasysteem over wat er verkocht wordt en hoeveel
8a. Maakt u in uw bedrijf gebruik van sensoren?
9. Maakt u binnen uw bedrijf gebruik van kunstmatige intelligentie (AI)?